Семинар: Е-бизнис менаџмент

-


    Следни испити од овој предмет:

    Материјали

    Основна Литература

  • Цели на предметната програма (компетенции)

    Кандидатите да осознаат, анализираат и генерираат менаџерски компетенции применливи во денешниот конектиран и комплексен свет и начин на водење бизнис, особено со специфичностите на електронски бизнис. Совладување на големата слика, позиционирање на бизнисот, проектите и напорите кон посакувани ефекти и динамички избор на бизнис модел(и) кои соодветствуваат и на еволуцијата на потребите и на комплексното окружување. Предмет на обработка се и менаџирањето на неопходните текови на информации низ синџирот на набавка и соработка, обезбедувањето на услуги на клиентите, поврзувањето на јавните институции со граѓаните и воопшто, ко-создавањето на вредност во едно глобално село. Исто така, како интердисциплинарна тема, е-бизнис менаџментот поврзува менаџерски и информациски аспекти, бизнис и технологии, што бара анализирање на главни карактеристики, можности и лимитации на различни форми на електронски бизнис, рапидно согледување на ризици те, нивно менаџирање и справување со досега недефинирани предизвици. Компонентите на традиционални и нови начини на финансирање, стратегија, тактика и оперативна реализација како и проектен менаџмент, аспекти на ресурси и менаџирање на односите со клиенти ќе бидат интегрален дел од содржините за совладување. Дополнително, на курсот ќе се даде осврт и на дисруптивните е-бизнис модели кои се поддржуваат од различни инвеститори, концептите на дизајн и менаџирање на паметни градови, Internet of Everything и сл. како и насоките на Европските и глобалните институции кон дигитален свет, бизнис и живот. Финално, студентите ќе ги градат своите компетенции и преку конкретно адресирање и анализа на реалните проблеми и ситуации од менаџирањето на е-бизниси од поблискиот и глобалниот контекст и генерирање на решенија за нивно унапредување. 

    Содржина на предметната програма

    Содржина на предметната програма:

    • Новата економија и е-бизнисот во неа
    • Е-бизнис инфраструктура (од економски, информациски, менаџерски, институционален, потрошувачки и маркетиншки аспект)
      • Е-бизнис технологии
      • Е-бизнис пазари
      • Бизнис модели
      • Е-бизнис економија и конкурентност
      • Е-бизнис маркетинг
      • Регулатива и заштита во интернет конектираниот свет
    • Е-бизнис менаџмент - аспекти
      • Стратегија
      • Тактика
      • Оператива
      • Проектен менаџмент
      • Синџир на набавки
      • Бизнис-ИКТ порамнување
      • Одржување конкурентска предност во комплексно окружување
      • Customer Relationship Management
      • Управување со промени
    • Домени на е-бизнисот (е-бизнис, е-банкарство, е-влада, е-учење, …)
    • Дисруптивна иновација, концепти на паметни градови, Internet of Everything, мултидисциплинарна перспектива на е-бизнис менаџментот
    • Анализа на конкретни бизнис модели и примери
    • Имплементација на е-бизнис менаџмент во конкретен реален случај (постоечка или нова компанија, институција, проект, …)

     

    Литература

    22.1

    Задолжителна литература

    Ред.бр.

    Автори

    Наслов

    Издавач/година

    1

    Colin Combe

    Introduction to e-business: management and strategy

    Elsevier, 2006

    2

    Dave Chaffey

    E-business and e-commerce management: strategy, implementation and practice

    Prentice Hall, 2009

    3

    European 

    Commission

    A Digital Single Market Strategy for Europe 

    EurLex, 2015

    4

    European Commission

    Horizon Europe: THE NEXT EU RESEARCH & INNOVATION PROGRAMME (2021 – 2027) 

    European Commission, 2018

    5

    European

    Commission, Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises EASME

    Innovation kitchen: Horizon2020 SME Instrument Impact Report

    European Commission, 2018

     

     

     

     

    22.2

    Дополнителна литература

    Ред.бр.

    Автори

    Наслов

    Издавач/година

    1.

    TAWFIK JELASSI ALBRECHT ENDERS 

    STRATEGIES for e-BUSINESS: Creating Value through Electronic 

    and Mobile Commerce 

    Pearson Education, Prentice Hall, 2014

    2.

    Cristina Giménez, Helena R. Lourenço 

    e-Supply Chain Management: review, implications and directions for future research 

    ESADE Business School, Spain, 2011

     

    3.

    Alizera Bolhari 

    Electronic-Supply Chain Information Security: A Framework for Information 

    Edith Cowan University, Australia, 2009

    4.

    Muriati Mukhtar et al.

    A Framework for Analyzing e-Supply Chains 

    EuroJournals publishing, 2009

    5.

    M. Eric Johnson

    Seungjin Whang

    e-Business and Supply Chain Management: An Overview and Framework 

    Productions and Operations Management, 2011

© Економски Факултет - Прилеп, 2007 - 2024. Сите права задржани.