-
Цели на предметната програма (компетенции) |
Кандидатите да осознаат, анализираат и генерираат менаџерски компетенции применливи во денешниот конектиран и комплексен свет и начин на водење бизнис, особено со специфичностите на електронски бизнис. Совладување на големата слика, позиционирање на бизнисот, проектите и напорите кон посакувани ефекти и динамички избор на бизнис модел(и) кои соодветствуваат и на еволуцијата на потребите и на комплексното окружување. Предмет на обработка се и менаџирањето на неопходните текови на информации низ синџирот на набавка и соработка, обезбедувањето на услуги на клиентите, поврзувањето на јавните институции со граѓаните и воопшто, ко-создавањето на вредност во едно глобално село. Исто така, како интердисциплинарна тема, е-бизнис менаџментот поврзува менаџерски и информациски аспекти, бизнис и технологии, што бара анализирање на главни карактеристики, можности и лимитации на различни форми на електронски бизнис, рапидно согледување на ризици те, нивно менаџирање и справување со досега недефинирани предизвици. Компонентите на традиционални и нови начини на финансирање, стратегија, тактика и оперативна реализација како и проектен менаџмент, аспекти на ресурси и менаџирање на односите со клиенти ќе бидат интегрален дел од содржините за совладување. Дополнително, на курсот ќе се даде осврт и на дисруптивните е-бизнис модели кои се поддржуваат од различни инвеститори, концептите на дизајн и менаџирање на паметни градови, Internet of Everything и сл. како и насоките на Европските и глобалните институции кон дигитален свет, бизнис и живот. Финално, студентите ќе ги градат своите компетенции и преку конкретно адресирање и анализа на реалните проблеми и ситуации од менаџирањето на е-бизниси од поблискиот и глобалниот контекст и генерирање на решенија за нивно унапредување. |
|||||||||
Содржина на предметната програма |
Содржина на предметната програма:
|
Литература |
|||||||||
22.1 |
Задолжителна литература |
||||||||
Ред.бр. |
Автори |
Наслов |
Издавач/година |
||||||
1 |
Colin Combe |
Introduction to e-business: management and strategy |
Elsevier, 2006 |
||||||
2 |
Dave Chaffey |
E-business and e-commerce management: strategy, implementation and practice |
Prentice Hall, 2009 |
||||||
3 |
European Commission |
A Digital Single Market Strategy for Europe |
EurLex, 2015 |
||||||
4 |
European Commission |
Horizon Europe: THE NEXT EU RESEARCH & INNOVATION PROGRAMME (2021 – 2027) |
European Commission, 2018 |
||||||
5 |
European Commission, Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises EASME |
Innovation kitchen: Horizon2020 SME Instrument Impact Report |
European Commission, 2018 |
||||||
|
|
|
|
||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
||||||||
Ред.бр. |
Автори |
Наслов |
Издавач/година |
||||||
1. |
TAWFIK JELASSI ALBRECHT ENDERS |
STRATEGIES for e-BUSINESS: Creating Value through Electronic and Mobile Commerce |
Pearson Education, Prentice Hall, 2014 |
||||||
2. |
Cristina Giménez, Helena R. Lourenço |
e-Supply Chain Management: review, implications and directions for future research |
ESADE Business School, Spain, 2011 |
||||||
|
3. |
Alizera Bolhari |
Electronic-Supply Chain Information Security: A Framework for Information |
Edith Cowan University, Australia, 2009 |
|||||
4. |
Muriati Mukhtar et al. |
A Framework for Analyzing e-Supply Chains |
EuroJournals publishing, 2009 |
||||||
5. |
M. Eric Johnson Seungjin Whang |
e-Business and Supply Chain Management: An Overview and Framework |
Productions and Operations Management, 2011 |